Idrætsklassen

Idrætsklasserne på Brøndbyvester Skole er et tilbud om at kombinere uddannelse og talentidræt. Dette tiltag har til formål at skabe en bedre sammenhæng mellem skole og idræt, således at idrætsklasseelevernes muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud optimeres.

Principper for idrætsklasserne

Brøndbyvester Skole har idrætsklasser, fra 7. til 9. klasse med idrætsudøvere fra forskellige idrætsgrene – fodbold, håndbold, svømning osv.

Idrætsklasserne på Brøndbyvester Skole er et samarbejde mellem en række spotsklubber/forbund

1. Idrætsklasserne på Brøndbyvester Skole er en del af den overordnede ramme for målrettede talentudviklingsaktiviteter, som inddrager såvel talenter, deres netværk, skoler og uddannelsesinstitutioner, erhvervsliv, kultur- og fritidsliv som andre interesserede.
  2. Idrætsklasserne skal derudover være sundhedsfremmende og sygdomsforebyggende – sikre at idrætsklasseeleverne ikke får fysiske, psykiske og sociale mén.
  3. Idrætsklasserne skal tage vare på ”det hele menneske” – såvel idræt og uddannelse som personlig udvikling.

Ansøgning til idrætsklasse 2024/2025

Sidst opdateret den 01. februar 2024